Kilkadziesiąt lat temu wielu pracodawców nie zastanawiało się zbytnio nad doświadczeniami swoich pracowników w czasie pracy. Nie chodzi o to, że ich to nie obchodziło, ale cała idea doświadczenia w miejscu pracy tak naprawdę jeszcze się nie narodziła.
W tamtych czasach ludzie po prostu szli do pracy, wykonywali swoje obowiązki, a potem szli do domu. Na szczęście teraz czasy są inne. Bardziej koncentrujemy się na tym, aby czerpać przyjemność z tego, co robimy, ale także aby dobrze oddzielić pracę od czasu, który spędzamy poza nią. Ogólnie rzecz biorąc, chcemy zachować równowagę między życiem domowym i zawodowym.
W czasie, gdy siedzimy przy biurku, musimy nie tylko czuć się komfortowo, ale także być stymulowani i inspirowani. Wynika to ze sposobu, w jaki pracodawca zarządza nami, z zadań, jakie nam powierza, oraz z tego, jak się z tym wszystkim czujemy. Ale także z inspiracji wystrojem biura.
Wystrój biura ma ogromny wpływ na wrażenia z pracy. Jeśli wystrój biura jest ciemny i obskurny, ludzie będą się w nim czuć negatywnie. Jeśli biuro nie zostało odpowiednio zaprojektowane i jest ciasne, będzie powodować stres, a nawet może stanowić zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa.
Biuro musi być wygodne, musi być wyposażone w wysokiej jakości meble biurowe, a wszystko musi być starannie rozmieszczone. Musimy czuć się szczęśliwi w miejscu, które nazywamy naszym domem pracy, i musimy czuć się komfortowo, aby nie wracać do domu z bólami.
Na doświadczenie w miejscu pracy składa się wiele różnych aspektów, ale efektem końcowym zawsze powinni być szczęśliwi i zdrowi pracownicy.
Jeśli będziesz trzymać się podejścia sprzed wielu lat i nie zadasz sobie trudu, aby porozmawiać z pracownikami i zapytać ich, czego chcą, skończysz z nieszczęśliwymi i niezadowolonymi pracownikami. Spadnie wydajność, morale spadnie, a Ty będziesz miał trudności z utrzymaniem pracowników, których tak długo szkoliłeś. Trudności może sprawiać także rekrutacja nowych talentów.
Nietrudno jest zapytać pracowników, czego oczekują, i w miarę możliwości im to zapewnić. Oczywiście trzeba się trzymać określonego budżetu, ale należy uwzględnić wszystko, co jest możliwe. W ten sposób utrzymasz wysokie morale i zauważysz, że wydajność pracy wzrasta.